
Schilderijen op papier
Vaak werk ik ook op papier. Soms verwerk ik daarbij Japans zeewier in mijn 'papieren' kunst. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Het wordt vooral geteeld bij het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.
uit 2002 tot 2023
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Mont Ventoux - Lente
2023Opnieuw schilderde ik de Mont Ventoux (1909 meter hoog). Maar nu op papier De machtige berg in het zuiden van Frankrijk, de renners in Tour de France vrezen deze gigant. Verschillende keren was ik er boven op. De berg intrigeert me. Tijdens vakanties keken we er vaak letterlijk tegenop. Ik las er boeken over. Zag de film Ventoux, naar het boek van Bert Wagendorp. Na een aantal schilderijen op doek is deze op stevig schilderpapier gemaakt. De vermelde prijs is exclusief passe-partout en/of lijst

Mont Ventoux - Winter
2023Opnieuw schilderde ik de Mont Ventoux (1909 meter hoog). Maar nu op papier De machtige berg in het zuiden van Frankrijk, de renners in Tour de France vrezen deze gigant. Verschillende keren was ik er boven op. De berg intrigeert me. Tijdens vakanties keken we er vaak letterlijk tegenop. Ik las er boeken over. Zag de film Ventoux, naar het boek van Bert Wagendorp. Na een aantal schilderijen op doek is deze op stevig schilderpapier gemaakt. De vermelde prijs is exclusief passe-partout en/of lijst

Subterranean 1
2019Het werk is gemaakt naar aanleiding van de expositie van het werk van David Lynch in het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Ik werd geïnspireerd door de overweldigende, geheimzinnige, unheimische en verontrustende werken van de Amerikaanse schilder-cineast. Ik heb gekozen voor aardse tinten: bister en Oost-Indische inkt, op 300grams papier.

Subterranean 2
2019Het werk is gemaakt naar aanleiding van de expositie van het werk van David Lynch in het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Ik werd geïnspireerd door de overweldigende, geheimzinnige, unheimische en verontrustende werken van de Amerikaanse schilder-cineast. Ik heb gekozen voor aardse tinten: bister en Oost-Indische inkt, op 300grams papier.

Voyage to an Unknown Universe
2019Mijn voorkeur voor reizen mag bekend zijn. Ik haal er inspiratie uit. Reizen naar het heelal zitten er helaas nog niet in. In ieder geval zal ik dat niet meer beleven. Wat natuurlijk wel kan is: die reis in je verbeelding te maken en vervolgens weer te geven op doek of papier. Dat is wat ik met Voyage to an Unknown Unoverse beoog. Wondere werelden kom je tegen op zo'n reis. Je kijkt je ogen uit. Het schilderij is gemaakt op 300 grams papier.

Le Pont du Diable
2002Gemaakt tijdens een zomervakantie in de Franse Ardèche. We logeerden op een camping in de buurt. Het is een van de weinige aquarellen die ik gemaakt heb. Het aquarel is bekommentarieerd met teksten die de situatie van de dag en de plek weergeven. Le Pont du Diable betekent: de Duivelsbrug.

Vallon Pont d'Arc
2002Gemaakt tijdens een zomervakantie in de Franse Ardèche. We logeerden op een camping in de buurt. Het is een van de weinige aquarellen die ik gemaakt heb. Het aquarel is bekommentarieerd met teksten die de situatie van de dag en de plek weergeven.

The Big Climb
2017Spelen met verf. Zomaar wat losse gedachten visualiseren. Zo blij als een kind worden. En het luchtig houden. Lat het penseel het werk doen, volg je handbeweging.

Reis naar het einde van de nacht
2017Spelen met verf. Je laten inspirerern door een mistige winterdag. Laat licht. Vroeg donker. Laat het penseel zijn werk doen. Je hand volgt vanzelf. De verbeelding aan de macht. Werk op 300 grams papier.

The long and windy road
2017Dit schilderij (op 300 grams papier) is geïnspireerd op het schilderij 'Een Hollandse Weg' (1880) van Anton Mauve (1838-1888). Mauve wordt gerekend tot de zogenaamde Haagse School (inderdaad, van het 'Panorama'), waartoe ook Hendrik Willem Mesdag, George Hendrik Breitner en Isaac Israëls worden gerekend. Mauve heeft zelf een korte tijd les gegeven aan de toen nog jonge Vincent van Gogh. Mijn 'Long and Windy Road' moet doen denken een donkere en zompige herfstdag laat in november. De vermelde verkoopprijs is exclusief lijst, c.q. passe-partout.

Road to Perdition
2017Dit schilderij (op 300 grams papier) is evenals The Long and Windy Road geïnspireerd op het schilderij 'Een Hollandse Weg' (1880) van Anton Mauve (1838-1888). Mauve wordt gerekend tot de zogenaamde Haagse School, waartoe ook Hendrik Willem Mesdag (inderdaad, van het 'Panorama'), George Hendrik Breitner en Isaac Israëls worden gerekend. Mauve heeft zelf een korte tijd les gegeven aan de toen nog jonge Vincent van Gogh. In de lucht van dit schilderij is Japans zeewier verwerkt. Mijn 'Road to Perdition' moet doen denken een donkere en zompige herfstdag laat in november. De vermelde verkoopprijs is exclusief lijst, c.q. passe-partout. De vermelde prijs is zonder lijst

Dashi Kombu
2016Een werk waarin Japans zeewier is verwerkt. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Meer dan 90 procent van de Japanse kombu wordt geteeld, vooral bij en op het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het levert fantastische vormen en kleuren op. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.

Dashi Kombu 1
2016Een werk waarin Japans zeewier is verwerkt. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Meer dan 90 procent van de Japanse kombu wordt geteeld, vooral bij en op het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het levert fantastische vormen en kleuren op. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.

Dashi Kombu 2
2016Een werk waarin Japans zeewier is verwerkt. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Meer dan 90 procent van de Japanse kombu wordt geteeld, vooral bij en op het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het levert fantastische vormen en kleuren op. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.